Heb je een vraag?
We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over onze dienstverlening. Daarom hebben we vragen die we vaak van cliënten krijgen én de antwoorden voor je op een rijtje gezet. Ze staan hieronder per onderwerp.
Kom je er niet uit? Vraag het dan aan onze medewerkers. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur. Je kunt ons bellen op 050 – 301 78 84 of je kunt ons mailen via info@senturra.nl.
Bewindvoering
Bewindvoering blijft doorgaan totdat de kantonrechter het stopzet.
Heb je een klacht? Vraag dan een klachtenformulier bij je bewindvoerder. Dit formulier ontvang je thuis per post. Het formulier vul je in en stuur je terug. Daarna neemt de klachtencommissie contact met je op.
Jaarlijks stuurt de bewindvoerder een Rekening & Verantwoording aan de kantonrechter. Een Rekening & Verantwoording is een samenvatting van je inkomsten en uitgaven over een heel jaar. De kantonrechter controleert zo het werk van je bewindvoerder.
Mentorschap
Het mentorschap blijft doorgaan totdat de kantonrechter het stopzet.
Senturra kan ook helpen bij het regelen van de financiën. Dit kan bijvoorbeeld door bewindvoering of budgetcoaching. Je mentor kan je hier meer over vertellen.
Op de pagina met tarieven kun je zien wat mentorschap kost. Soms is het ook mogelijk om een vergoeding te krijgen voor je kosten van het mentorschap via de bijzondere bijstand van je gemeente.
Heb je een klacht? Geef dit dan aan bij je mentor. Komen jullie er samen niet uit, vraag dan om een klachtenformulier. Dit formulier ontvang je thuis per post. Het formulier vul je in en stuur je terug. Daarna neemt de klachtencommissie contact met je op.
De rechtbank controleert het werk van je mentor. Je mentor stuurt elk jaar een verslag naar de rechtbank.